Wednesday, August 25, 2010

Legume bio - in apropierea Bucurestiului



  Cautand cu disperare prin nemarginitul  "internet" o solutie avantajoasa pentru produsele bio (organice), in special  in aria legumelor am gasit cu uimire o familie interesata de cultivarea acestor produse. Nu am stat prea mult pe ganduri, alternativele mele erau de a cumpara dintr-un magazin bio din Bucuresti - de unde oricum totdeauna am avut retineri , in plus produsele nefiind mereu proaspete .. si de a astepta sa mai facem drumuri la tara, unde oricum nu aveam o mare varietate.

Am sunat, am aflat, si am avut marea bucurie sa ne culegem legumele cat vedeam cu ochii. Amabilitatea si dragostea pentru aceasta activitate a proprietarului Dumbrava Marin au fost totodata de admirat, cu cat drag putea sa vorbeasca despre propriile plantute. 

A fost o zi foarte placuta in care familia Dumbrava ne-a explicat, ne-a aratat si ne-a incantat cu o asa comoara.
Eu incurajez din tot sufletul cultivarea ecologica atat pentru sanatatea omului cat si implicit a mediului. Toata lumea care investeste in aceasta activitate - agricultura, ar trebui sa-si puna aceasta problema.

  L-am rugat prin e-mail sa-mi scrie un mesaj despre povestea acestei microferma, insotit de cateva poze pentru orice alti viitori doritori de lgeume proaspete, bio .

 Mai multe detalii legate de preturi si produsele disponibile :


Tel contact: 0724543869, 0726000363.



Email : dumbravamarin@yahoo.com
http://www.wix.com/mistify/Biodumbrava


"Microferma este situata la 15km de Bucuresti, in spatele zonei comerciale Militari - pe traseul str. Uverturii - com. Rosu - com. Dragomiresti - sat. Bacu - com. Joita, sau Carrfour Militari - Linia de centura - com. Dragomiresti - sat. Bacu - com. Joita.

Totul a inceput acum patru ani din pasiune, cultivand o suprafata redusa, necesara consumului familial. Constatand ca in zona in care se afla microferma nu se desfasoara activitati agricole, am decis sa ne dezvoltam activitatea de cultivare in sistem ecologic.
 In primii trei ani surplusul obtinut l-am oferit prietenilor de familie. Acestia au apreciat foarte mult gustul si faptul ca produsele erau naturale si sanatoase. Satisfactia lor ne-a determinat sa dezvoltam aceasta activitate de cultivare in sistem ecologic luand astfel nastere microferma Biodumbrava. La inceputul anului 2010 am incheiat un contract cu un organism de certificare ecologica. In prezent acest contract este in derulare, conform legislatiei in vigoare. In cadrul microfermei nu se stropeste si nici linga aceasta nu s-a stropit cu insecticide sau pesticide. Tratamentele pe care le facem sunt din extract de plante (macerate), plante pe care le cultivam sau care traiesc in zona si care nu sunt stropite cu pesticide. Datorita acestor lucruri cu timpul s-a format un microclimat natural unde traiesc nestingherite o serie intreaga de vietuitoare cum ar fi: soparle, broaste, soareci, arici, iepuri de camp, porumbei salbatici, prepelite etc. Admirand acest microclimat aproape ca uitam oboseala acumulata zilnic din lupta cu buruienile, dar nimic nu este mai frumos decat sa cresti o plantuta plecand de la o gamalie de samanta, sa o vezi cum creste, cum infloreste si cum isi dezvolta fructul, oferindu-se pentru consum. 
Ne dorim ca legumele crescute in acest microclimat sa fie consumate si apreciate de cat mai multe persoane in speranta ca vor redescoperi gustul natural din copilarie."


















13 comments:

  1. Multumesc pentru articol. Toata stima pentru cei ca Dl. Dumbrava.

    ReplyDelete
  2. Cu mare placere. Din fericire cred ca o sa inceapa sa apara tot mai multi oameni cu aceste principii, cel putin eu sunt optimsita :)

    ReplyDelete
  3. Buna, Laura,
    Poti sa ne spui ce legume si fructe ne poate oferi domnuk Dumbrava? Eu sunt foarte interesata pt ca vreau sa ma apuc de un post cu sucuri. Mersi!! (Gabi)

    ReplyDelete
  4. Buna,

    Cred ca stocul fluctueaza in functie de perioada si de vanzari, caci spunea ca are de distribuit la magazine bio saptamana aceasta .

    Am lasat datele de contact : Tel : 0724543869, 0726000363.

    Email : dumbravamarin@yahoo.com

    Eu am vazut luni (23.08) ca aveau :
    vinete, rosii (rosii cherry), dovlecei, ardei, gogosari (nu erau toti facuti), morcovi (mari si frumosi), cartofi (micuti), telina, sfecla rosie, bostani (nu erau inca copti), castravetii erau pe trecute.
    Fructe : nu stiu daca erau de vanzare am vazut : mere (f.gustoase), struguri, mure .

    Cel mai bine contacteaza-l pe dansul.
    Din cate am inteles ar avea si un punct de desfacere in zona Drumul Taberii.

    ReplyDelete
  5. Mersi pt raspuns. In Dr Taberei e minunat...locuiesc acolo!!

    ReplyDelete
  6. Buna Laura,
    Iti multumesc pentru corecta prezentare.
    As vrea sa mentionez ca pot valorifica urmatoarele legume: ardei - gras, capia, gogosar - vinete, iar in cantitate mai mica - rosii, morcov, telina, dovlecel si sfecla rosie.
    De asemenea as vrea sa pregatesc pentru iarna legume proaspete congelate, ardei si vinete coapte la foc de lemne - congelate in pungi, bulion si muraturi asortate.
    In acest fel ne putem bucura si in timpul iernii de vitaminele legumelor naturale.
    Microferma ecologica biodumbrava are o capacitate redusa de productie (toate fermele ecologice au capacitati reduse de productie datorita tehnologiilor de cultivare), din acest motiv trebuie facuta planificarea productie din iarna pentru anul urmator, functie de solicitarile clientilor si a rotatiei culturilor.
    Pentru comenzi dar si pentru intrebari si nelamuriri ma gasiti la datele de contactat scrise de Laura.

    ReplyDelete
  7. Mai multe detalii despre microferma Biodumbrava gasiti in siteul www.wix.com/mistify/Biodumbrava.

    ReplyDelete
  8. Domnule Dumbrava,
    Adresa de site nu e corecta, nu reusesc sa ajung pe pagina dumneavoastra!!

    ReplyDelete
  9. Mimi , la mine se incarca pagina de pe acest link pe care l-am postat si eu la contact :
    http://www.wix.com/mistify/Biodumbrava

    Mai incearca, chiar acum l-am verificat .

    ReplyDelete
  10. Multumesc mult, Laura, acum am vazut ca era un punct in plus...

    ReplyDelete
  11. il stiu pe d-nul Dumbrava! are super produse!
    mie imi livreaza acasa cam la 2 saptamani, super produse.

    ReplyDelete
  12. Chiar ma bucur sa vad ca tot mai multi cultiva bio bravo lor si ca fac acest efort.

    ReplyDelete
  13. In sfarsit apar initiative laudabile si in sectorul bio.Sa le dorim o capacitate de producetie din ce in ce mai mare :)

    ReplyDelete