Wednesday, September 8, 2010

Negrese

I. Negrese : 
- > mostra din cadrul cursului de gatit al Renatei, bucatareasa la Institutul Hippocrate / Florida. 

Ingrediente :
Compozitie : - 2 C (cani) 1/2 nuci (inmuiate aprox. 8 h, apoi deshidratate, uscate pentru un gust mai bun)
                   - 3-4 L. (linguri) pudra de roscove (carob) ;
                   - 1 L. vanilie (sau dupa gust / vanilia aduce un plus gustului dulce)
                   - 1/2 capac de extract de stevie (*) ;
                   - 1 L. de apa
(*) este vorba de planta stevia rebaudiana (mai multe detalii : http://en.wikipedia.org/wiki/Stevia)


Preparare : nucile se maruntesc in robotul de bucatarie, dupa care se adauga restul ingredientelor. Rezultatul ar trebui sa arate cam asa :

Topping : Vanilla Dream  : - 2 L. vanilie
                                             - 1 /2 capac extract stevie
                                             - 2 C. (cani) nuci de cedru / sau macademia (inmuiate)
                                             - 1 C. apa (sau chiar mai putin)  / sau apa de nuca de cocos
                                             - 4 L. unt de nuca de cocos (****eu am pus ulei cand n-am avut)
                                             - 1 L. lecitina
Ingredientele de proceseaza la blender , compozitia rezultata se baga la frigider pentru 4 ore.

**** O alternativa la untul de nuca de cocos ar mai fi folosirea algelor agar-agar : 2 L. dizolvate in 1 C. de apa fiarta.


Rezultatul final : 

Mie mi au placut foarte mult, am ramas surprinsa ca poate exista ceva atat de bun , indulcit doar cu stevie si vanilie. Cand am ajuns acasa, am incercat si eu reteta si rezultatele au fost aceleasi desi nu am avut nici unt de cocos nici lecitina.
Multumirile i le acordam Renatei pentru minunatul curs tinut cu drag in propria casa. :)

3 comments:

  1. Laura,

    De unde faci rost de vanilie, astfel incat sa o poti doza cu lingurita? Eu am gasit doar betisoare de vanilie ca alternativa pentru zaharul vanilat si esenta de vanilie.
    Ce fel de lecitina folosesti? Din soia?

    Multumesc anticipat pentru raspunsuri,

    Monica

    ReplyDelete
  2. inre-un mod normal s-ar fi putut macina acele betisoare, insa rasnita mea nu s-a descurcat :).2.atunci am luat bucatelele si le-am lasat la macerat in apa si am folosit acel lichid (pe care-l pastram in frigider) ... asta pana cand am gasit la Una (bucuriebunastarehrisca.blogspot.com) vanilie pulbere .. o poti contacta , poate mai are.
    Lecitina de soia cred ca se folosea in reteta originala, eu sincer nu am folosit niciodata.
    Ultima data am facut negresele saptamana trecuta si am pus mai multicica apa, mi-au placut mult de tot, tuturor le-a placut .. chiar si fara frisca (desi facusem si crema aceea separat).

    ReplyDelete
  3. BUNA, AS AVEA O INTREBARE. CU ACEL TOPPING SE ORNEAZA NEGRESELE INAINTE SA STEA 4 ORE LA FRIGIDER SAU DUPA?

    ReplyDelete