Wednesday, September 8, 2010

Sarmaluta cruda - quinoa

Sarmaluta cruda - qui'no'a

 Baza sarmalute crude : varza murata + cereale incoltite // sau nuci // seminte + legume (morcov, ardei rosu) + condimente (dupa preferinte) .

Ingrediente :

- quinoa incoltita (1-2 zile, incolteste f repede, are granule usor de mancat ; am ales aceasta cereala in primul rand pentru ca face parte dintre granele alcaline alaturi de amaranth, hrisca, mei si teff (Eragrostis abysinica cred) dupa spusele celor de la H.H.I).
- morcov
- ardei rosu 
- 2,3 foi de dafin
- alge dulse (optional pt.gustul sarat)
- ceapa uscata cu busuioc (optional)
- varza murata de mama , fara conservanti, rapid si sanatos :p

Am combinat morcovul si ardeiul cu ajutorul storcatorului multifunctional, insa se poate folosi la fel de bine o masina de tocat carne, sau un robot sau chiar o razatoare. Apoi am adaugat foile de dafin macinate (de avut grija, crude au un gust f puternic) si am amestecat quinoa cea incoltita. 
Le-am invelit frumos in paturica de varza murata si au fost gata de mancare.

Resturile s-au transformat in "varza a la Cluj " :D . 
- varza murata taiata marunt
- compozitia ramasa
La servire am adaugat putin ulei de susan si am avut surpriza sa fie foarte gustoasa combinatia.
La o alta servire am mancat cu usturoi alaturi sau cu avocado cu usturoi si a fost iarasi pe placul meu.

  **** desi vlastarii de fl.soarelui au fost folositi in scop decorativ sunt recomandati cu mare caldura de a fi folositi alaturi de sarmalutele cele vii .

5 comments:

  1. Tu, ce interesant ! Am sa incerc si eu intr-o zi, te-am pupat.

    ReplyDelete
  2. Arata excelent, eu le facem cu hrisca dupa reteta doamnei Ibrian, dar cred ca e o idee f. buna cu quinoa, o sa incerc si eu. Si eu m-am apucat de pus varza la murat, ca nu se mai putea altfel...

    ReplyDelete
  3. Abia astept sa se mureze varza sa fac si eu minunatii de astea! :) Felicitari pt reteta!

    ReplyDelete
  4. Buna Laura,
    arata f bine, o sa le incerc si eu, varza s-a murat, mai trebuie sa incoltesc quinoa.
    Multumim pentru reteta

    ReplyDelete
  5. va recomand sa consumati quinoa in primul rand din punct de vedere al proprietatilor pe care acestea le detine iar in al doilea rand pentru faptul ca modul de preparare este f usor (asemeni orezului), eu mi-am cumparat la cantitatea de 500g de aici: http://ameplant.ro/produs.php?id=1680&denumire=Quinoa_ecologica_BIO_500g Recomand!

    ReplyDelete