Wednesday, September 8, 2010

Sarmaluta cruda - quinoa

Sarmaluta cruda - qui'no'a

 Baza sarmalute crude : varza murata + cereale incoltite // sau nuci // seminte + legume (morcov, ardei rosu) + condimente (dupa preferinte) .

Ingrediente :

- quinoa incoltita (1-2 zile, incolteste f repede, are granule usor de mancat ; am ales aceasta cereala in primul rand pentru ca face parte dintre granele alcaline alaturi de amaranth, hrisca, mei si teff (Eragrostis abysinica cred) dupa spusele celor de la H.H.I).
- morcov
- ardei rosu 
- 2,3 foi de dafin
- alge dulse (optional pt.gustul sarat)
- ceapa uscata cu busuioc (optional)
- varza murata de mama , fara conservanti, rapid si sanatos :p

Am combinat morcovul si ardeiul cu ajutorul storcatorului multifunctional, insa se poate folosi la fel de bine o masina de tocat carne, sau un robot sau chiar o razatoare. Apoi am adaugat foile de dafin macinate (de avut grija, crude au un gust f puternic) si am amestecat quinoa cea incoltita. 
Le-am invelit frumos in paturica de varza murata si au fost gata de mancare.

Resturile s-au transformat in "varza a la Cluj " :D . 
- varza murata taiata marunt
- compozitia ramasa
La servire am adaugat putin ulei de susan si am avut surpriza sa fie foarte gustoasa combinatia.
La o alta servire am mancat cu usturoi alaturi sau cu avocado cu usturoi si a fost iarasi pe placul meu.

  **** desi vlastarii de fl.soarelui au fost folositi in scop decorativ sunt recomandati cu mare caldura de a fi folositi alaturi de sarmalutele cele vii .

4 comments:

  1. Tu, ce interesant ! Am sa incerc si eu intr-o zi, te-am pupat.

    ReplyDelete
  2. Arata excelent, eu le facem cu hrisca dupa reteta doamnei Ibrian, dar cred ca e o idee f. buna cu quinoa, o sa incerc si eu. Si eu m-am apucat de pus varza la murat, ca nu se mai putea altfel...

    ReplyDelete
  3. Abia astept sa se mureze varza sa fac si eu minunatii de astea! :) Felicitari pt reteta!

    ReplyDelete
  4. Buna Laura,
    arata f bine, o sa le incerc si eu, varza s-a murat, mai trebuie sa incoltesc quinoa.
    Multumim pentru reteta

    ReplyDelete